computer science
Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

USE OF AUDIOVISUAL IN THE DIFFUSION OF POPULAR NARRATIVES OF CÓRDOBA

USO DEL AUDIOVISUAL EN LA DIFUSIÓN DE LAS NARRATIVAS POPULARES DE CÓRDOBA.



How to Cite
Soto Bertel, C. M., & Castro Escobar , H. Y. (2022). USE OF AUDIOVISUAL IN THE DIFFUSION OF POPULAR NARRATIVES OF CÓRDOBA. Acta ScientiÆ InformaticÆ, 5(5). https://revistas.unicordoba.edu.co/index.php/asinf/article/view/2271

doi
Dimensions
PlumX
Carlos Mario Soto Bertel
Huber Yecid Castro Escobar

In this research, an exhaustive analysis is made of Audiovisual Media and its potential in promoting and disseminating peasant narratives. For the preparation of this research, an exhaustive selection of documents and research was carried out with the theme to be discussed.

This selection was made taking into account: Origin and history of Audiovisual Media,

incursion of Audiovisual Media in peasant narratives, influence of local knowledge in the construction of peasant narratives, Audiovisual Media as a strategy to promote the export of culture local. At the end, a basic strategy for the preparation of audiovisual content is shown, reviewing the stages and characteristics of the production process.

 

 

   

 

 

 

 


Article visits 203 | PDF visits


Downloads

Download data is not yet available.

[1] Dieuzeide, H. (1965). Les Techniques Audiovisuales Dans Tenseignement. París: PUF.
[2] Gubern, R. (2001). Historia del Cine. Barcelona: Titivilus.
[3] Vidal Bonifaz, R. (2008). Los Inicios del Cine Sonoro y la Creación de Nuevas Empresas Fílmicas en México. Revista deln Centro de Investigación Universidad La Salle , 8 (29).
[4] Pérez Vega, C. (2006). Introducción a la Televisión . Recuperado el 09 de 07 de 2020,dehttps://personales.unican.es/perezvr/pdf/Introduccion%20a%20los%20sistemas%20de%20TV.pdf
[5] Flores, S. (2016). Historia Comparada de las Américas Perspectivas de la Integración Cultural.CIALC
[6] León, I. (2013). ¿ Nuevo? ¿ Cine? ¿ Latinoamericano? enfoco (44).
[7] Flores, S. (10 de Diciembre de 2011). Sujetos en la historia: El nuevo cine latinoamericano y la frontalidad del discurso. Temuco.4, (2), 20-31. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3877254









[8] Fundación Patrimonio Fílmico Colombiano. (2010). Historia del cine colombiano. Recuperado el 13 de Agosto de 2020, de https://www.quira-medios.com/app/download/10456099160/historia_del_cine_colombiano_fpfc.pdf?t=1519741101
[9] Araujo Castro, M. (2006). Política cinematográfica. Ministerio de Cultura de Colombia.https://www.mincultura.gov.co/ministerio/politicas-culturales/politica-cinematografica/Documents/12_politica_cinematografica.
[10] Molano, O. (2007). Identidad cultural un concepto de evoluciona. OPERA (7). https://www.redalyc.org/pdf/675/67500705.
[11] Rodríguez Sala, L. (1983). El lenguaje como elemento cultural de identidad social en la zona fonteriza del norte de México. Instituto de Investigaciones Sociales Universidad Nacional Autónoma de México. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/519622
[12] Calderón.O. (2017, 19 de septiembre). La cultura popular tradicional como elemento escencial para la formación de la identidad patrimonial en el contexto del preuniversitario [boletín n.º 6]. https://revista.redipe.org/index.php/1/article/download/357/354




Acta Scientiæ Informaticæ

[13] Ramírez, N. (2012). La importancia de la tradición oral:El grupo Coyaima-Colombia. Revista Cientifica Gillermo de Ockham , 10 (2), 1794-192X https://www.redalyc.org/pdf/1053/105325282011.
[14] Goyes, J. (2010). Audiovisualidad y cultura popular. Cuadernos de Literatura del Caribe e HispanoaMériza(12),219229.http://investigaciones.uniatlantico.edu.co/revistas/index.php/cuadernos_literatura/article/download/371/226/
[15] Domínguez, S. (2006). Las representaciones sociales en los procesos de comunicación de la ciencia.Congreso Iberoamericano de Ciencia, Tecnología, Sociedad e Innovación. https://www.oei.es/historico/memoriasctsi/mesa5/m05p21.
[16] Fundación Rockefeller (1999). Communication for social change: A position paper and conference report. Fundación Rockefeller
[17] Tufte, T. (2009). El edu-entretenimiento: una estrategia comunicacional contra la violencia y los conflictos [presentación de diapositivas]. Universidad Gregoriana. http://www.seminariovirtual. org/DESAROLLO/materialdidactico/2Eduentreteni mientoDiapositivas









[18] Limav. (2011). Proyecto educativo del programa de Licenciatura y medios audiovisuales. Universidad de Córdoba. http://limav.www3.unicordoba.edu.co/acreditacion/sites/default/files/PEP-LIMAV
[19] Cortes, J. (2019). Compae Goyo [Documental].YouTube. https://drive.google.com/drive/folders/1Jaudb3DiGtiYBXhwmWHCG3kTa8zYV_0u
[20] Vergara, R. (2016). Pedazo de Acordeón [Documental].YouTube. https://drive.google.com/drive/folders/1Jaudb3DiGtiYBXhwmWHCG3kTa8zYV_0u
[21] Romero, A.,Yepes,D. (2019). Costumbrismo Literario [Documental].YouTube. https://drive.google.com/drive/folders/1Jaudb3DiGtiYBXhwmWHCG3kTa8zYV_0u
[22] Brun, W. (2019). La Aventurera [Cortometraje].YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=76RRR-9_I9A
[23] Berrocal, L. (2016). Viernes Santo [Cortometraje].YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=QuEwJFQi2Jw&t=21s
[1] Dieuzeide, H. (1965). Les Techniques Audiovisuales Dans Tenseignement. París: PUF.
[2] Gubern, R. (2001). Historia del Cine. Barcelona: Titivilus.
[3] Vidal Bonifaz, R. (2008). Los Inicios del Cine Sonoro y la Creación de Nuevas Empresas Fílmicas en México. Revista deln Centro de Investigación Universidad La Salle , 8 (29).
[4] Pérez Vega, C. (2006). Introducción a la Televisión . Recuperado el 09 de 07 de 2020,dehttps://personales.unican.es/perezvr/pdf/Introduccion%20a%20los%20sistemas%20de%20TV.pdf
[5] Flores, S. (2016). Historia Comparada de las Américas Perspectivas de la Integración Cultural.CIALC
[6] León, I. (2013). ¿ Nuevo? ¿ Cine? ¿ Latinoamericano? enfoco (44).
[7] Flores, S. (10 de Diciembre de 2011). Sujetos en la historia: El nuevo cine latinoamericano y la frontalidad del discurso. Temuco.4, (2), 20-31. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=3877254









[8] Fundación Patrimonio Fílmico Colombiano. (2010). Historia del cine colombiano. Recuperado el 13 de Agosto de 2020, de https://www.quira-medios.com/app/download/10456099160/historia_del_cine_colombiano_fpfc.pdf?t=1519741101
[9] Araujo Castro, M. (2006). Política cinematográfica. Ministerio de Cultura de Colombia.https://www.mincultura.gov.co/ministerio/politicas-culturales/politica-cinematografica/Documents/12_politica_cinematografica.
[10] Molano, O. (2007). Identidad cultural un concepto de evoluciona. OPERA (7). https://www.redalyc.org/pdf/675/67500705.
[11] Rodríguez Sala, L. (1983). El lenguaje como elemento cultural de identidad social en la zona fonteriza del norte de México. Instituto de Investigaciones Sociales Universidad Nacional Autónoma de México. https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/519622
[12] Calderón.O. (2017, 19 de septiembre). La cultura popular tradicional como elemento escencial para la formación de la identidad patrimonial en el contexto del preuniversitario [boletín n.º 6]. https://revista.redipe.org/index.php/1/article/download/357/354




Acta Scientiæ Informaticæ

[13] Ramírez, N. (2012). La importancia de la tradición oral:El grupo Coyaima-Colombia. Revista Cientifica Gillermo de Ockham , 10 (2), 1794-192X https://www.redalyc.org/pdf/1053/105325282011.
[14] Goyes, J. (2010). Audiovisualidad y cultura popular. Cuadernos de Literatura del Caribe e HispanoaMériza(12),219229.http://investigaciones.uniatlantico.edu.co/revistas/index.php/cuadernos_literatura/article/download/371/226/
[15] Domínguez, S. (2006). Las representaciones sociales en los procesos de comunicación de la ciencia.Congreso Iberoamericano de Ciencia, Tecnología, Sociedad e Innovación. https://www.oei.es/historico/memoriasctsi/mesa5/m05p21.
[16] Fundación Rockefeller (1999). Communication for social change: A position paper and conference report. Fundación Rockefeller
[17] Tufte, T. (2009). El edu-entretenimiento: una estrategia comunicacional contra la violencia y los conflictos [presentación de diapositivas]. Universidad Gregoriana. http://www.seminariovirtual. org/DESAROLLO/materialdidactico/2Eduentreteni mientoDiapositivas









[18] Limav. (2011). Proyecto educativo del programa de Licenciatura y medios audiovisuales. Universidad de Córdoba. http://limav.www3.unicordoba.edu.co/acreditacion/sites/default/files/PEP-LIMAV
[19] Cortes, J. (2019). Compae Goyo [Documental].YouTube. https://drive.google.com/drive/folders/1Jaudb3DiGtiYBXhwmWHCG3kTa8zYV_0u
[20] Vergara, R. (2016). Pedazo de Acordeón [Documental].YouTube. https://drive.google.com/drive/folders/1Jaudb3DiGtiYBXhwmWHCG3kTa8zYV_0u
[21] Romero, A.,Yepes,D. (2019). Costumbrismo Literario [Documental].YouTube. https://drive.google.com/drive/folders/1Jaudb3DiGtiYBXhwmWHCG3kTa8zYV_0u
[22] Brun, W. (2019). La Aventurera [Cortometraje].YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=76RRR-9_I9A
[23] Berrocal, L. (2016). Viernes Santo [Cortometraje].YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=QuEwJFQi2Jw&t=21s


Sistema OJS 3.4.0.3 - Metabiblioteca |