computer science
Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

TRANSMEDIA AND HYPERTEXTUAL DOCUMENTARIES: AN EMERGING DIDACTIC STRATEGY

DOCUMENTALES TRANSMEDIA E HIPERTEXTUALES: UNA ESTRATEGIA DIDACTICA EMERGENTE



How to Cite
Cardona, J. P., & Arias Iguad, J. A. . (2022). TRANSMEDIA AND HYPERTEXTUAL DOCUMENTARIES: AN EMERGING DIDACTIC STRATEGY. Acta ScientiÆ InformaticÆ, 5(5). https://revistas.unicordoba.edu.co/index.php/asinf/article/view/2729

doi
Dimensions
PlumX
Juan Pablo Cardona
Jorge Alberto Arias Iguad

A hypertextual transmedia documentary gives the teacher the opportunity to prepare content in the best context “reality”, to adapt and organize knowledge, procedures and attitudes to provide their students with a didactic tool that allows to build meaningful learning. This research seeks Through a pilot test with several people of different academic levels from primary, hight school, adults and the elderly to demonstrate that the hypertextual transmedia documentary emerges with the new Information and communication technologies demanded by digital natives as an emerging didactic strategy.


Article visits 180 | PDF visits


Downloads

Download data is not yet available.

[1] A. Ezquerra., " Estudio sobre la Elaboración y Aplicación de Audiovisuales en la Enseñanza de la Física y la Implementación de una Propuesta Educativa Apoyada en la Imagen," 172 pp., Murcia, 2008.

[2] A. Ezquerra, Martínez., "Desarrollo Audiovisual de Contenidos Científico-educativos. Video. las vacas no miran el arco iris," 2010. p. 353-366.

[3] A. Gifreus-Castells., "El uso del documental transmedia como herramienta para el cambio social. Análisis de casos focalizados en las desigualdades de género en el siglo XXI," https://www.researchgate.net/

[4] A. Lovato, "La no ficción Latinoamericana: del documental interactivo al documental transmedia " https://doi.org/10.31009/hipertxt.net2021.i23.01/

[5] A. Llitjós, Viza,.C, Estopa Miro, "Elaboración y utilización de audiovisuales en la enseñanza de la química," vol. 12. Núm. 1 (1994)

[6] C. Lindley, et.al. (2008). “Dissecting Play Investigating the cognitive and Emotional Motivations. Game and Media Arts Laboratory, Blekinge Institute of Technology. Karlshamn Swedwn
[7] J, G., Martínez. “Sobre el concepto de alfabetización transmedia en el ámbito educativo. Una revisión de la literatura” (2018). https://doi.org/10.32870/cys.v0i33.7029

[8] C, Scolari “Mas allá de la ficción: El documental transmedia” (2012).
https://hipermediaciones.com/2012/05/09/mas-alla-de-la-ficcion-el-documental-transmedia/

[9] B. R. Pañella.” El documental como estrategia educativa” (2010).

[10] O. Jaramillo, L. Castellon.” Educación y videojuegos” Revista Chasqui (2012). https://doi.org/10.16921/chasqui.v0i117.201


Sistema OJS 3.4.0.3 - Metabiblioteca |