computer science
Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

ESPAÑOL

Duolingo como herramienta didáctica para contribuir en el mejoramiento del proceso de enseñanza-aprendizaje del idioma inglés.



How to Cite
Muñoz Vargas, I. C., Valeta Guzmán, M. J., Ubarnes Salazar, Y. M., & Madera Doval, D. P. (2022). ESPAÑOL. Acta ScientiÆ InformaticÆ, 6(6), 1-4. https://revistas.unicordoba.edu.co/index.php/asinf/article/view/3130

doi
Dimensions
PlumX
Isabel Cristina Muñoz Vargas
Mauricio José Valeta Guzmán
Yuranis María Ubarnes Salazar
Dalia Patricia Madera Doval

This qualitative study sought to explore how Duolingo helped develop the four language skills reading writing, listening, reading and speaking in a group of students. We used action research by first analyzing students initial level of English and another test at the end of the project to understand students ´progress and what they have learned. This study was conducted at a private school called la Salle in Monteria, Córdoba, Colombia, particularly with second graders. After analyzing the data gathered, it was concluded that students ‘motivation towards English learning increased due to information and communication technologies.


Article visits 714 | PDF visits


Downloads

Download data is not yet available.
  1. S. Lorena, “El Toldo de Astier,” Aprender Inglés con Duolingo. El Toldo Astier, vol. 7, no. 12, pp. 56–65, 2016.
  2. Sindy Carolina Bonilla Orjuela, “Ambiente de Aprendizaje mediado por TIC: Una estrategia didáctica para mejorar la competencia oral en inglés en un estudio de caso con Discapacidad Visual,” Universidad de la Sabana, 2019.
  3. E. J. G. Montiel, Y. G. Cifuentes, M. L. J. Serrato, E. P. Peña, and E. P. Peña, “Estrategias Didácticas Apoyadas en las TIC para Desarrollar Habilidades Comunicativas en Inglés en los Estudiantes de Tercero de Primaria del Colegio Pedagógico Dulce María en la Localidad de Suba – Bogotá D.C,” J. Chem. Inf. Model., vol. 53, no. 9, pp. 1689–1699, 2013.
  4. A. Mayssara A. Abo Hassanin Supervised et al., “Diseño de una estrategia mediada por las Tecnologías de la Información y la Comunicación - TIC para mejorar la habilidad oral y auditiva en inglés de los estudiantes del grado quinto C en la Institución Educativa Empresarial,” UNIVERSIDAD NACIONAL ABIERTA Y A DISTANCIA - UNAD, 2019.
  5. Valenzuela, J. y Flores, F. (2012). Fundamentos de Investigación Educativa. Vol. 2 y 3. Editorial Digital, Tecnológico de Monterrey. México.

Sistema OJS 3.4.0.3 - Metabiblioteca |