UN RECORRIDO VIRTUAL, PARA EL APRENDIZAJE DE CONCEPTOS SOBRE REPRODUCCIÓN CELULAR.
UN RECORRIDO VIRTUAL, PARA EL APRENDIZAJE DE CONCEPTOS SOBRE REPRODUCCIÓN CELULAR.
Show authors biography
This research experience aims to present results associated with the implementation of virtual reality through 360 virtual resources through an app; The purpose of this study was to analyze the incidence of a virtual tour, on concepts associated with cell reproduction to facilitate learning by students. The research methodology is supported by a qualitative approach from a theoretical paradigm applying a participative action research design. The results obtained show that learning is more active in the virtual observation of the processes of cell reproduction, in addition to favoring interaction and work between peers.
Article visits 876 | PDF visits
Downloads
[1] N. Olmedo, O. Farrerons, “Modelos constructivistas de aprendizaje en programas de formación,” OmniaScience, vol. 1, pp. 1-82, 2017.
[2] R, Hernandez, “Metodologia de la investigacion. sextima edicion,”Mc Graw Hill education, vol. 1, pp. 355-528, 2014.
[3] J, Cobos, V, Simbaña, & L, Jaramillo, “El mobile learning mediado con metodología PACIE para saberes constructivistas,” Sophia, colección de Filosofía de la Educación, vol. 28, no. 1, pp. 139-162. 2020.
[4] D, Vargas, J, Otero, “Desarrollo e Implementación de Recorridos 360º en portales Joomla!,” Scientia et Technica Año XX, Vol. 20, no. 1, pp. 1-61. 2015.
[5] Y, Ospina,” Elaboración de un kit didáctico para la enseñanza- aprendizaje de la reproducción celular en estudiantes de secundaria,” Universidad Nacional de Colombia, vol. 1, pp. 1-68. 2011.
[6] C, Quishpe, S, Vinueza, “Diseño de una aplicación móvil educativa a través de App Inventor para reforzar el proceso de aprendizaje en operaciones con números enteros,” Revista Catedra, vol. 4, no. 2, pp. 39-54. 2021.
[7] B, Manrique, M, Zapata & S, Arango, “Entorno virtual para cocrear recursos educativos digitales en la educación superior,” Campus Virtuales, vol. 9, no. 1, pp. 101-112. 2020.