computer science
Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

La integridad académica en el marco de los ambientes virtuales de aprendizaje en educación superior

La integridad académica en el marco de los ambientes virtuales de aprendizaje en educación superior Fundación Universitaria Konrad Lorenz ubicada en Bogotá, Colombia.



How to Cite
Rodríguez Bernal, Y. (2022). La integridad académica en el marco de los ambientes virtuales de aprendizaje en educación superior: Fundación Universitaria Konrad Lorenz ubicada en Bogotá, Colombia. Acta ScientiÆ InformaticÆ, 5(5). https://revistas.unicordoba.edu.co/index.php/asinf/article/view/2726

doi
Dimensions
PlumX
Yoshira Rodríguez Bernal

Academic integrity is made up of all those principles and values of behavior necessary for the exchange of ideas and information among the members of a society; Although it can be conceived as a regulation of the traditional model, it acquires relevance with the massification of the information available on the web. Specifically, in the field of higher education, academic integrity can contribute to the certification of the minimum quality conditions for scientific writings, it allows the evaluation of works and their subsequent validation. This article presents a training strategy that seeks to promote personal exercise, the critical appraisal of intellectual property, respect for copyright, the collective construction of knowledge and the stimulation of creativity in students, teachers and researchers, through appropriation of virtual learning environments at the Konrad Lorenz University Foundation located in Bogotá, Colombia.


Article visits 363 | PDF visits


Downloads

Download data is not yet available.

[1] Asamblea Nacional Constituyente. (1991). Constitución Política. Bogotá.
[2] Díaz Arce, D. (2015). El uso de Turnitin con retroalimentación mejora la probidad académica de estudiantes. Ciencia, Docencia y Tecnología. Universidad Nacional de Entre Ríos | Eva Perón 24; 3260 FIB Concepción del Uruguay, 197-206. Obtenido de

https://dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/526 5867.pdf
[3] Fajardo, L. (2004). Campus Educativo Intermodal - CEI - En la fukl. Bogotá: Análisis de un Caso - Monografía de Grado.
[4] Fundación Universitaria Konrad Lorenz. (2012). Reglamento Académico. Bogotá: Consejo Superior.
[5] International Center for Academic Integrity. (20 de Octubre de 2017). International Center for Academic Integrity. Obtenido de International Center for Academic Integrity: http://www.academicintegrity.org/icai/resourc es-2.php
[6] Ley N° 44 de 1993. Bogotá: Sobre derechos de Autor. ((5 de febrero) 19 de febrero de 1982). Por la cual se modifica y adiciona la Ley N° 23 de 1982 y se modifica la Ley N° 29 de 1944.
[7] Organización de las Naciones Unidas. (1948 ). Declaración Universal de Derechos Humanos (DUDH). Asamblea General resolución 217 A (III: 10 de diciembre de 1948.
[8] Organización Mundial Propiedad Intelectual. (2007). ¿Qué es la Propiedad Intelectual? (Vols. ISBN 978-92-805-1157-4). Ginebra Suiza: OMPI en www.wipo.int. Obtenido de http://www.wipo.int/edocs/pubdocs/es/intprop erty/450/wipo_pub_450.pdf.
[9] República de Colombia. (2000). Ley 599 de 2000 (Julio 24). Código Penal Artículo 270. : De los delitos contra los derechos de autor.
[10] Rodríguez Bernal, Y. (2016). Metodología para el diseño y producción de recursos educativos en ambientes virtuales. En M. CIMTED (Ed.). Obtenido de http://memoriascimted.com/wp- content/uploads/2016/02/Memorias-CIMTED- 4-edicion.docx.pdf.
[11] Saunders, E. J. (1993). Confronting academic dishonesty. Journal of Social Work, 224-230.
[12] UNESCO. (1998). Declaración mundial sobre la educación superior en el siglo XXI. Paris: Francia.


Sistema OJS 3.4.0.3 - Metabiblioteca |