computer science
Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Español

Producción de recursos educativos digitales bajo un enfoque innovador que faciliten los procesos de aprendizaje en entornos virtuales



How to Cite
Rangel Vellojín, J. J., Castro Acosta, L. F., & Mariota Arias, A. X. (2022). Español. Acta ScientiÆ InformaticÆ, 6(6), 1-6. https://revistas.unicordoba.edu.co/index.php/asinf/article/view/3129

doi
Dimensions
PlumX
Julio José Rangel Vellojín
Luisa Fernanda Castro Acosta
Alendy Xiomara Mariota Arias

The confinement due to COVID -19 transformed teaching-learning practices in such a way that the teaching role and the role of the student were accentuated once and for all in the transition from a passive user to a dynamic one that supports and/or relates teaching and learning. with technological tools, which is why the research unit proposes the objective of developing digital educational resources under an innovative approach, which facilitate learning processes in virtual environments. The methodological approach is qualitative, and the data collection tools are the survey and direct observation. For its part, the population corresponds to four teachers and twenty students of the Digital Education diploma of the University of Córdoba, where it is obtained as a result that multimedia educational resources constitute a positive impact that improves the teaching-learning process.


Article visits 203 | PDF visits


Downloads

Download data is not yet available.
  1. Hernández, E., Paz, L. y Tunal, G. (2020). Indicadores para el diseño de recursos multimedia. Revista Tecnología Educativa, 5 (1).
  2. E. A. Hernández Alfonso, L. E. Paz Enrique, y G. T. S. Tunal Santiago, «indicadores para el diseño de recursos multimedia», RTE, vol. 5, n.º 1, jun. 2020.
  3. Jiménez, L., Fierro, N., Quichimbo, P., Ortíz, C., Maldonado, J.C., Capa-Mora, D. (2020). Incremento de la motivación a partir de la creación de recursos multimedia en un curso de la Ciencia del Suelo. Cuaderno de Pedagogía Universitaria 17(33) p. 71-83.
  4. D. Ricardo, J. J. Rangel, y M. A. Palomino, «Una estrategia metodológica para la incorporación de técnicas de producción audiovisual para el desarrollo de materiales educativos multimedia: EMI», ASI, vol. 3, n.º 3, p. 6, dic. 2019.
  5. Rojas, L. V., Huamán, C. J. V., & Salazar, F. M. (2020). Pandemia COVID-19: repercusiones en la educación universitaria. Odontología sanmarquina, 23(2), 203-205.
  6. Jiménez Álvarez, L., Fierro Jaramillo, N., Quichimbo Miguitama, P., Ortiz León, C., Maldonado Vivanco, J. C., & Capa Mora, D. (2020). Incremento de la motivación a partir de la creación de recursos multimedia en un curso de la Ciencia del Suelo. Cuaderno de Pedagogía Universitaria, 17(33), 71–83. https://doi.org/10.29197/cpu.v17i33.379.
  7. C. Belloch, “Aplicaciones Multimedia,” Apl. Multimed. Interactivas, no. 1, p. 13, 2012, [Online]. Available: http://www.uv.es/bellochc/logopedia/NRTLogo4.pdf.

Sistema OJS 3.4.0.3 - Metabiblioteca |