Application of remote desktops for remote laboratory management in higher education institutions
Aplicación de escritorios remotos para manejo de laboratorios remotos en instituciones de educación superior
Show authors biography
In the global competitive environment, the use of remote laboratories applied in higher education institutions allows students and teachers to access and control real laboratory equipment from remote locations. This application technology allows testing to be carried out with a connection from a university laboratory to other higher education institutions, optimizing the use of expensive equipment, allowing access to educational resources for
students from various geographical locations and with different personal circumstances, promoting a better education. More inclusive. Remote laboratories in higher education represent a significant innovation in the way practical training is delivered. By offering flexibility, accessibility and optimization of resources, these laboratories can significantly improve the learning experience. In order for this purpose to be fulfilled, the monitoring equipment will have the power to connect in real time, whether to a cell phone, tablet or PC, with internet connection. The mechanical failure detection model applying thermography or electrical inspections applying measuring equipment was carried out through https encryption for data protection in communications. The results obtained show the benefit for users when accessing and controlling the monitoring equipment, for managing software in real time, taking samples, generating reports and subsequent use by saving these in the cloud.
Article visits 20 | PDF visits
Downloads
- Basco, A.; Beliz, G., Coatz, D.; Garnero, P. (2018). Industria 4.0: Fabricando el futuro. Unión Industrial Argentina / Banco Interamericano de Desarrollo / Instituto para la Integración de América Latina y el Caribe, Buenos Aires, Argentina, 11, pp. 4-12, https://es.slideshare.net/consultor777/libro-industria-40fabricandoelfuturo-145620119
- Buenrostro M. E. (2022). Propuesta de adopción de tecnologías asociadas a la industria 4.0 en las pymes mexicanas. Entreciencias: diálogos en la sociedad del conocimiento, 10(24), DOI: 10.22201/enesl.20078064e.2022.24.81347
- Buisán, M., & Valdéz, F. (2017). La industria conectada 4.0. In ICE Información comercial española, vol.898, pp. 9-40. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6267077
- Casalet, M. (2020). El futuro incierto de la digitalización en México: ¿podremos despegar?. Economía Teoría y Práctica. http://dx.doi.org/10.24275/ETYPUAM/NE/E052020/Casalet
- Corzo, G.D.; Álvarez-Aros. (2020). E.L. Estrategias de competitividad tecnológica en la conectividad móvil y las comunicaciones de la industria 4.0 en Latinoamérica: Información tecnológica, Scielo, La Serena, Chile, pp. 183-191. DOI.org/10.4067/S0718-07642020000600183
- Ciolacu, M., Tehrani, A. F., Beer, R., y Popp, (2017). Education 4.0 – Fostering student’s performance with machine learning methods. 2017 IEEE 23rd International Symposium for Design and Technology in Electronic Packaging (SIITME) (págs. 438-443). Constanta, Rumania: IEEE, doi:10.1109/SIITME.2017.8259941
- Del Giorgio, H. R., & Mon, A. (2019). Niveles de productos software en la industria 4.0. International Journal of Information Systems and Software Engineering for Big Companies, 5(2), 53-62. http://uajournals.com/ojs/index.php/ijisebc/article/view/398
- Duplakova, D.; Toröva, M.; Duplak, E.; Torök, J. (2022). Application of ergonomic software solutions in the concept of Industry 4.0, International Scientific Journal Industry 4.0, Bulgaria, pp 10-13, https://stumejournals.com/journals/i4/ 2024/1/29
- Garrido Fandiño, A. F. (2020). La cuarta revolución industrial en España: Oportunidades y retos en el sistemaindustrial. Facultad de Ciencias de la Empresa. Universidad Politécnica de Cartagena. https://repositorio.upct.es/handle/10317/9003
- Gómez, R.A.;González, A.A.; Ávila, P.R. (2020). Las redes de investigación en el marco de la revolución industrial 4.0 y la cuarta transformación: Revista Iberoamericana para la investigación y el desarrollo educativo, Zapopan, Jalisco, México, pp. 11-21, ISSN: 2007-7467
- Jauregui, J. C., & Lozano Guzman, A. A. (2020). Mechanical vibrations and condition monitoring. London: Academic Press, 2020. https://www.elsevier.com/books-and-journals
- Karabegovic, I.;Turmanidze, R.; Dašić, P. (2022). Structural Network for the Implementation of “Industry 4.0” in Production Processes, International Scientific Journal, Industry 4.0, Bulgaria, pp. 3-6, ISSN (web):2534-997X
- Lozano, R. A. M. (2020). Formulación y evaluación de proyectos: enfoque para emprendedores. Ecoe Ediciones. Bogota. Colombia, Recuperado de //efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/file:///C:/Users/Maq4/Downloads/Dialnet-FormulacionYEvaluacionDeProyectosEnfoqueParaEmpren-6937152%20(1).pdf
- Mendizabal, G.; Escalante, A. (2021). El reto de la educación 4.0: competencias laborales para el trabajo emergente por la covid-19, Revista Iberoamericana de las ciencias sociales y humanidades, México. Pp. 261-283. DOI: 10.23913/ricsh.v10i19.242
- Martínez Sánchez, C. J., Areiza Arroyave, S. I., & Mazo Díaz, C. L. (2022). Impacto de la cuarta revolución industrial en la gestión de seguridad y salud en el trabajo (Doctoral dissertation, Corporación Universitaria Minuto de Dios). pp 10-19, https://repository.uniminuto.edu/handle/10656/17703
- Rodríguez Moreno, W. D. (2022). Integración de un sistema de control de procesos tipo gemelo digital para industrias agroalimentarias, pp. 20-30, http://hdl.handle.net/10651/64198
- Secretaria de estrategias industriales, La digitalización y la industria 4.0. Impacto industrial y laboral, CCOO industria, Madrid, España, pp. 2-93, 2021, Recuperado https://underpost.net/ir/pdf/industria4/digitalizacion-industria-4.0.pdf
- Soni, N., Kaur, M., & Bhardwaj, V., A forensic. (2024). Analysis of AnyDesk Remote Access application by using various forensic tools and techniques. Forensic Science International: Digital Investigation, pag. 48, recueprado de: https://doi.org/10.1016/j.fsidi.2024.301695
- Ulloa-Duque, G., Toorres-Mansur, S. López-Piñon, D. 82020). Industria 4.0 en la educación superior. Universidad Autonoma de Nuevo León, México, pp. 1348-135. Recuperado de http://www.web.facpya.uanl.mx/vinculategica/Vinculategica6_2/31_Ulloa_Torres_Lopez.pdf
- Universidad externado de Colombia, La Industria 4.0 y la educación. (2023). Recuperado de: https://micomunidadvirtual.uexternado.edu.co/la-industria-4-0-y-la-educacion/