Learning of Newton’s Laws in Higher Education through gamification
Aprendizaje de las Leyes de Newton en la Educación Superior a través de la gamificación
Show authors biography
This work aims to implement and implement an application to improve student learning in the three Newton Laws that study Physics I, in the Engineering programs at the Comfacauca University Corporation, because you have evidenced that it is a complex topic. the development of the course, given that the mathematical and physical formalism used to solve problems. This generates a low academic performance in the last cut of the semester that translates into invisible concepts that cause difficulty in understanding and representing. It is a more complete tool in simulator mode for the student to interact and solve the proposed problems. It is expected to improve the learning and academic performance of the students.
Article visits 1992 | PDF visits
Downloads
[1]. Secretaría de Educación, «Currículo 40x40 Bertoni,, M., Debenedetti,, P., Pesce, R., & Borbonet, S. (2013). Un Taller de Física y Matemática: “Newton, Mario Bross, Geogebra y Vos. VII Congreso Iberoamericano en Educación Matemática CIBEM, (págs. 7336 - 7340). Montevideo, Uruguay. Recuperado el 29 de Septiembre de 2017, de http://www.cibem7.semur.edu.uy/7/actas/pdfs/973.pdf
[2]. García, M., & Dell´Oro, G. (s.f.). Algunas dificultades en torno a las Leyes de Newton: una experiencia con maestros. Revista Iberoamericana de Educación .
[3]. Marinelli , M., & Lombardo, G. (2013). Construcción de animaciones GEOGEBRA para la Enseñanza de la Mecánica. Conferencia Latinoamericana de Geogebra - Congreso Internacional de Matemática Educativa, (pág. 4). Ibagué. Recuperado el 29 de Septiembre de 2017, de http://www.gpcambiemos.org/Cambiemos_2014/documentos/memorias_congreso_2013/int/marcelo_marinelli_ar/cursillo.pdf
[4]. Vargas, D. (2011). Enseñanza de la sengunda Ley de Newton a través de un objeto virtual de aprendizaje. Enseñanza de la sengunda Ley de Newton a través de un objeto virtual de aprendizaje. Bogotá, D.C., Colombia. Recuperado el 12 de 09 de 2017, de http://bdigital.unal.edu.co/7652/1/dianamarcelavargascontreras.2011.pdf
[5]. Vargas, D., Teherán, P., & León, J. (Diciembre de 2012). Enseñanza de la Segunda Ley De Newton a través de un Objeto Virtual de Aprendizaje. Teckne , 10(2), 26 - 31. Recuperado el 29 de Septiembre de 2017, de https://www.researchgate.net/publication/236855587_ENSENANZA_DE_LA_SEGUNDA_LEY_DE_NEWTON_A_TRAVES_DE_UN_OBJETO_VIRTUAL_DE_APRENDIZAJE