Skip to main navigation menu Skip to main content Skip to site footer

Learning of Newton’s Laws in Higher Education through gamification

Aprendizaje de las Leyes de Newton en la Educación Superior a través de la gamificación



How to Cite
Olave Portilla;, V. R., Hoyos Carvajal, O. F., Medina González, S. C., Vivas Idrobo, S. J., & Volverás, A. F. (2019). Learning of Newton’s Laws in Higher Education through gamification. Ingeniería E Innovación, 7(1), 4. https://doi.org/10.21897/23460466.1710

Dimensions
PlumX
Víctor René Olave Portilla;
Oscar Fernando Hoyos Carvajal
Sebastián Camilo Medina González
Sandra Juliana Vivas Idrobo
Ary Fabián Volverás

Víctor René Olave Portilla;,

Estudiante Ingeniería de Sistemas. Semillero EDCiBa – Corporación Universitaria Comfacauca. Colombia.


Oscar Fernando Hoyos Carvajal,

Estudiante Ingeniería de Sistemas. Semillero EDCiBa – Corporación Universitaria Comfacauca. Colombia


Sebastián Camilo Medina González

Estudiante Ingeniería de Sistemas. Semillero EDCiBa – Corporación Universitaria Comfacauca. Colombia


Sandra Juliana Vivas Idrobo,

Especialista en Bioingeniería - Ingeniera Física. Docente Corporación Universitaria Comfacauca. Colombia.


Ary Fabián Volverás

Magister en enseñanza de las Ciencias Exactas y Naturales. Docente Corporación Universitaria Comfacauca. Colombia


This work aims to implement and implement an application to improve student learning in the three Newton Laws that study Physics I, in the Engineering programs at the Comfacauca University Corporation, because you have evidenced that it is a complex topic. the development of the course, given that the mathematical and physical formalism used to solve problems. This generates a low academic performance in the last cut of the semester that translates into invisible concepts that cause difficulty in understanding and representing. It is a more complete tool in simulator mode for the student to interact and solve the proposed problems. It is expected to improve the learning and academic performance of the students.


Article visits 1992 | PDF visits


Downloads

Download data is not yet available.

[1]. Secretaría de Educación, «Currículo 40x40 Bertoni,, M., Debenedetti,, P., Pesce, R., & Borbonet, S. (2013). Un Taller de Física y Matemática: “Newton, Mario Bross, Geogebra y Vos. VII Congreso Iberoamericano en Educación Matemática CIBEM, (págs. 7336 - 7340). Montevideo, Uruguay. Recuperado el 29 de Septiembre de 2017, de http://www.cibem7.semur.edu.uy/7/actas/pdfs/973.pdf
[2]. García, M., & Dell´Oro, G. (s.f.). Algunas dificultades en torno a las Leyes de Newton: una experiencia con maestros. Revista Iberoamericana de Educación .
[3]. Marinelli , M., & Lombardo, G. (2013). Construcción de animaciones GEOGEBRA para la Enseñanza de la Mecánica. Conferencia Latinoamericana de Geogebra - Congreso Internacional de Matemática Educativa, (pág. 4). Ibagué. Recuperado el 29 de Septiembre de 2017, de http://www.gpcambiemos.org/Cambiemos_2014/documentos/memorias_congreso_2013/int/marcelo_marinelli_ar/cursillo.pdf
[4]. Vargas, D. (2011). Enseñanza de la sengunda Ley de Newton a través de un objeto virtual de aprendizaje. Enseñanza de la sengunda Ley de Newton a través de un objeto virtual de aprendizaje. Bogotá, D.C., Colombia. Recuperado el 12 de 09 de 2017, de http://bdigital.unal.edu.co/7652/1/dianamarcelavargascontreras.2011.pdf
[5]. Vargas, D., Teherán, P., & León, J. (Diciembre de 2012). Enseñanza de la Segunda Ley De Newton a través de un Objeto Virtual de Aprendizaje. Teckne , 10(2), 26 - 31. Recuperado el 29 de Septiembre de 2017, de https://www.researchgate.net/publication/236855587_ENSENANZA_DE_LA_SEGUNDA_LEY_DE_NEWTON_A_TRAVES_DE_UN_OBJETO_VIRTUAL_DE_APRENDIZAJE


Sistema OJS 3.4.0.3 - Metabiblioteca |