Determination Of Coefficient Convective Heat Transfer In The Blanching Process Of “Castilla” Blackberry (Rubus Glaucus Benth) Using The Method Of Finite Elements
Objetos de Aprendizaje Accesibles: Análisis desde sus metadatos y su relación con las normas ecuatorianas NTE ISO IEC 40500 y 24751
Show authors biography
This document is a study of the accessibility of learning objects according to WCAG 2.0 regulations and its accessibility metadata for which a sample of 15 learning objects made by different university in Ecuador. The importance of the use of accessibility metadata in educational digital resources is considered for its subsequent appropriate information on the needs and preferences of potential users in a situation of disability. The comparative evaluation of the sample is presented and its relation of compliance with the Ecuadorian Technical Standard 40500 (WCAG 2.0).
Article visits 723 | PDF visits
Downloads
[1]
BOE, «BOLETÍN OFICIAL DEL ESTADO,» BOE, España, 2013.
[2]
ONU, «ONU,» 2008. [En línea]. Available: http://www.un.org/spanish/disabilities/countries.asp?navid=18&pid=578. [Último acceso: 14 03 2018].
[3]
Q. Tang, «Educación 2030 Declaración de Incheon y Marco de Acción para para la realización del Objetivo de Desarrollo Sostenible 4:¿ Garantizar una educación inclusiva y equitativa de calidad y promover oportunidades de aprendizaje permanente para todos,» Corea, 2015.
[4]
M. . V. DE CASTRO, M. A. Bissaco, B. M. Panccioni y S. C. Rodrigues, «Effect of a Virtual Environment on the Development of Mathematical Skills in Children with Dyscalculia,» vol. 9, nº 7, 2014.
[5]
OMS, «Organización Mundial de la Salud,» OMS, [En línea]. Available: http://www.who.int/features/factfiles/disability/es/. [Último acceso: 14 06 2018].
[6]
Instituto Nacional de Estadística y Censo, «Ecuador en cifras,» [En línea]. Available: http://www.ecuadorencifras.gob.ec/estadisticas/. [Último acceso: 14 03 2018].
[7]
Consejo Nacional para la Igualdad de discapacidades, «CONADIS,» [En línea]. Available: http://www.consejodiscapacidades.gob.ec/estadistica/index.html. [Último acceso: 14 03 2018].
[8]
Registro Oficial, «CONADIS,» Registro Oficial Ecuador, 27 10 2017. [En línea]. Available: http://www.consejodiscapacidades.gob.ec/wp-content/uploads/downloads/2017/10/Reglamento-Ley-Org%C3%A1nica-de-Discapacidades.pdf. [Último acceso: 14 03 2018].
[9]
R. Sánchez Montoya y R. E. Castellano, Laptop, andamiaje para la Educación Especial, Montevideo: UNESCO, 2011.
[10]
J. Maldonado y J. Bermeo, Diseño, Creación y Evaluación de Objetos de Aprendizaje - Metodología DICREVOA 2.0, Cuenca: CUE- 003031, 2017.
[11]
K. Rao y G. Meo, «Using Universal Design for Learning to Design Standards-Based Lessons,» 2016.
[12]
W3C, «WebSchemas/Accessibility,» [En línea]. Available: https://www.w3.org/wiki/WebSchemas/Accessibility. [Último acceso: 14 03 2018].
[13]
IMS Global, «IMS Global learning consortion,» [En línea]. Available: https://www.imsglobal.org/activity/accessibility. [Último acceso: 14 03 2018].
[14]
S. Otón, P. Ingavélez, C. I. Martín, F. Estrada y J. Aguado, «Metadatos de accesibilidad en Schema.org,» ATICA 2017, vol. 1, p. 813, 2017.
[15]
W3C, «Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1,» 5 06 2018. [En línea]. Available: https://www.w3.org/TR/WCAG21/#new-features-in-wcag-2-1.. [Último acceso: 15 6 2018].
[16]
Asamblea Nacional, «Constitución de la República del Ecuador,» [En línea]. Available: http://www.asambleanacional.gob.ec/es/contenido/constitucion-de-la-republica-del-ecuador. [Último acceso: 14 03 2018].
[17]
«Naciones Unidas Enable,» 2008. [En línea]. Available: http://www.un.org/disabilities/documents/convention/convoptprot-s.pdf. [Último acceso: 14 03 2018].